افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ

محتوای این مقاله دیجیتال مارکتینگ اکسین

افیلت مارکتینگ چیست؟ چه کاربردی دارد؟ مزایای استفاده از آن چیست؟ اجازه دهید به شکل دیگری برای شما افیلت مارکتینگ را در آژانس دیجیتال مارکتینگ اکسین توضیح دهیم. فشار جدید به سمت تاکتیک‌های بازاریابی نه چندان سنتی که هم برای برندها و هم برای بازاریابان وابسته بسیار مفید بوده است، مطمئنا نتایج چشمگیری داشته است. به همین خاطر به سمت بازاریابی مشارکتی رفته‌اند. بازاریابی مشارکتی راهی عالی برای افزایش فروش و ایجاد درآمد آنلاین قابل توجه است. و روزبه‌روز بر تعداد افرادی که برای رونق بخشیدن به کسب‌وکار خود از آن استفاده می‌کنند، بیشتر می‌شود.

افیلیت مارکتینگ یا affiliate marketing چیست؟

اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تر و جزئی‌تر پاسخ سوال افیلت مارکتینگ چیست؟ را بدهیم باید شما را دعوت به خواندن مطالب زیر کنیم. بازاریابی وابسته یک مدل تبلیغاتی است که در آن یک شرکت به ناشران شخص ثالث برای ایجاد ترافیک به شرکت غرامت می‌دهد. ناشران شخص ثالث شرکت‌های وابسته هستند و حق کمیسیون آن‌ها را تشویق می‌کند تا راه‌هایی برای تبلیغ شرکت بیابند.

affiliate marketing چیست؟
افیلیت مارکتینگ

در واقع بازاریابی وابسته فرآیندی است که از طریق آن یک شرکت وابسته برای بازاریابی محصولات شخص یا شرکت دیگری کمیسیون دریافت می‌کند. شرکت وابسته به سادگی محصولی را که از آن لذت می‌برد جستجو می‌کند، سپس آن محصول را تبلیغ می‌کند و از هر فروش که انجام می‌دهد، بخشی از سود را به دست می‌آورد. فروش از طریق پیوندهای وابسته از یک وب سایت به وب سایت دیگر پیگیری می‌شود.

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می کند؟

جدا از آن که افیلیت مارکتینگ چیست؟ باید با نحوه کار آن نیز آشنا شوید. از آنجایی که بازاریابی وابسته با توزیع مسئولیت‌های بازاریابی و ایجاد محصول بین طرف‌ها کار می‌کند، از توانایی‌های افراد مختلف برای استراتژی بازاریابی مؤثرتر استفاده می‌کند و در عین حال سهمی از سود را برای مشارکت‌کنندگان فراهم می‌کند. برای ساخت این اثر، سه طرف مختلف باید درگیر شوند:

  • فروشنده و سازندگان محصول.
  • وابسته یا تبلیغ کننده.
  • مصرف کننده.

بیایید به رابطه پیچیده این سه طرف بپردازیم تا اطمینان حاصل کنیم که بازاریابی مشارکتی موفقیت آمیز است:

فروشنده و سازندگان محصول

فروشنده، یک کارآفرین انفرادی، شرکت بزرگ، بازرگان، خالق محصول یا خرده‌فروشی است که محصولی برای بازار دارد. این محصول می‌تواند یک شی فیزیکی، مانند کالاهای خانگی، یا خدماتی مانند آموزش آرایش باشد.

فروشنده که به نام برند نیز شناخته می‌شود، نیازی به مشارکت فعال در بازاریابی ندارد، اما ممکن است تبلیغ کننده نیز باشد و از تقسیم درآمد مرتبط با بازاریابی وابسته، سود ببرند.

به عنوان مثال، فروشنده می‌تواند یک تاجر تجارت الکترونیکی باشد که یک کسب و کار  جدید را راه اندازی کرده و می‌خواهد با پرداخت هزینه به سایت‌های وابسته برای تبلیغ محصولات خود، به مخاطبان جدیدی دست یابد.

وابسته یا تبلیغ کننده

همچنین به عنوان تبلیغ کننده شناخته می‎شوند، شرکت وابسته می‌تواند یک فرد یا شرکتی باشد که محصول فروشنده را به شیوه‌ای جذاب برای مصرف کنندگان بالقوه بازاریابی می‌کند. به عبارت دیگر، شرکت وابسته، محصول را تبلیغ می‌کند تا مصرف کنندگان را متقاعد کند که برای آن‌ها ارزشمند یا مفید است و آن‌ها را متقاعد کند که محصول را خریداری کنند. اگر مصرف کننده در نهایت محصول را بخرد، شرکت وابسته بخشی از درآمد حاصل را دریافت می‌کند.

مصرف کننده

البته، برای اینکه سیستم وابسته کار کند، باید فروش وجود داشته باشد و مصرف کننده یا مشتری کسی است که باعث تحقق آن می‌شود.

شرکت وابسته، محصول/خدمت را از طریق کانال‌های لازم، چه رسانه‌های اجتماعی، یک وبلاگ یا یک ویدیوی یوتیوب، برای مصرف کنندگان بازاریابی خواهد کرد، و اگر مصرف کننده آن محصول را برای خودش ارزشمند یا مفید بداند، می‌تواند آن را دنبال و خریداری کند. اگر مشتری کالا را بخرد، بخش وابسته بخشی از درآمد حاصل را دریافت می‌کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که مشتری باید آگاه باشد که شما، شرکت وابسته، از محصول کمیسیون دریافت می‌کنید.

انواع افیلیت مارکتینگ

حال که با مفهوم افیلیت مارکتینگ چیست؟ آشنا شدید بهتر است با انواع آن نیز آشنا شوید. معمولاً مشخص نیست که آیا یک بازاریاب وابسته واقعاً از محصولی که تبلیغ می‌کند استفاده کرده است یا صرفاً برای پول آن را تبلیغ می‌کند. گاهی اوقات ممکن است به هر طریقی برای مشتری مهم نباشد.

انواع افیلیت مارکتینگ
انواع affiliate marketing

اما در موارد دیگر، مانند خدمات رژیم غذایی یا محصولات مراقبت از پوست، مشتری ممکن است به یک شرکت وابسته اعتماد نکند، مگر اینکه بداند خودش محصول را آزمایش و تایید کرده است. در سال 2009، پت فلین، بازاریاب وابسته مشهور، بازاریابی وابسته را به سه نوع:

  1. غیر مرتبط
  2. مرتبط
  3. درگیر یا Involved

در اینجا ما هر دسته را تجزیه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام مسیر را انتخاب کنید.

غیر مرتبط یا غیر وابسته

در مدل کسب و کار غیر وابسته، بازاریاب وابسته هیچ ارتباطی با محصول یا خدماتی که تبلیغ می کند ندارد. آنها هیچ تخصص یا اختیاری در زمینه محصول ندارند و نمی‌توانند در مورد استفاده از آن ادعایی داشته باشند.

به طور معمول، یک شرکت وابسته غیر متصل، کمپین های بازاریابی PPC (پرداخت به ازای کلیک) را با استفاده از یک پیوند وابسته اجرا می کند به این امید که خریداران روی آن کلیک کرده و خودشان خرید کنند.

در حالی که بازاریابی وابسته بدون تعهد ممکن است به دلیل عدم تعهد جذاب باشد، اما عموماً برای کسانی است که می‌خواهند بدون سرمایه‌گذاری در محصول یا ارتباط با مشتری، درآمدی کسب کنند، مفید است.

باریاب مرتبط یا وابسته

در بازاریابی مرتبط فرد از محصولات استفاده نمی‌کند اما به نوعی با مخاطب خاص مرتبط هستند. این وابستگان اغلب دارای نوعی نفوذ و دارای جایگاه و پیروان ثابتی هستند و بنابراین می‌توانند اختیاراتی را ارائه دهند.

به عنوان مثال، شاید شما در حال تبلیغ یک برند لباس هستید که قبلاً از آن استفاده نکرده‌اید، اما از طریق یک وبلاگ مد یا کانال یوتیوب مخاطب دارید. در این مورد، شما به عنوان یک بازاریاب وابسته مرتبط در نظر گرفته می‌شوید. مزیت این نوع بازاریابی وابسته این است که شرکت وابسته تخصص ایجاد ترافیک را دارد.

درگیر یا Involved

همانطور که از نام آن پیداست، بازاریابی وابسته درگیر، کسانی را توصیف می‌کند که ارتباط نزدیکی با محصول یا خدماتی دارند که تبلیغ می کنند. شرکت وابسته خود محصول را امتحان کرده است، اطمینان دارد که تجربه خوبی را ارائه می دهد و این اختیار را دارد که در مورد استفاده از آن ادعا کند.

بازاریابان وابسته به جای تکیه بر پرداخت به ازای هر کلیک، از تجربیات شخصی خود در مورد محصول در تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنند و مشتریان می توانند به آنها به عنوان منابع اطلاعاتی قابل اعتماد، اعتماد کنند. البته، این نوع بازاریابی وابسته به کار قانونی و زمان بیشتری برای ایجاد اعتبار نیاز دارد، اما احتمالاً منجر به بازده بیشتر در آینده خواهد شد.

سخن پایانی

با آگاهی از مفهوم افیلیت مارکتینگ چیست؟ شاید تصمیم شما برای قدم گذاشتن در این مسیر جدی‌تر شده باشد. اگر مخاطبان شما به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین برای تجارت الکترونیک خود هستند یا صرفاً به محتوای تجارت الکترونیک علاقه دارند، شما را تشویق می‌کنیم که برای برنامه بازاریابی مشارکتی در دیجیتال مارکتینگ اکسین اقدام کنید. تیم ما درخواست شما را به دقت بررسی خواهد کرد اکسین به موفقیت شرکای وابسته خود متعهد است.

سوالات متداول درباره افیلیت مارکتینگ اکسین چیست؟

  1. افیلیت مارکتینگ اکسین چیست؟
    بازاریابی وابسته به تبلیغ محصولات دیگران در ازای پورسانت کوچک برای هر فروش گفته می‌شود.
  2. در افیلیت مارکتینگ چه کسانی دخیل هستند؟
    فروشنده، تبلیغ کننده، مصرف کننده
  3. افیلیت مارکتینگ چند نوع است؟
    غیر مرتبط، وابسته، درگیر یا Involved
Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top