روش کسب درآمد از گوگل

روش کسب درآمد از گوگل

محتوای این مقاله دیجیتال مارکتینگ اکسین

گوگل یکی از بزرگترین پلتفرم‌ هایی است که با ارائه خدمات متنوع در زمینه تکنولوژی به کاربران این امکان را می‌ دهد، کسب درآمدی میلیاردی داشته باشند. نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل روش های مختلفی دارد اما برای استفاده از تمام سرویس‌ های درآمد زایی آن، داشتن یک حساب بانکی بین المللی از اقدامات بسیار مهم است. همچنین داشتن این حساب به شما جهت دریافت هزینه از گوگل کمک می‌ کند.

گوگل این ابزار قدرتمند که امروزه در اختیار ما قرار گرفته است، کاربردهای بسیار شگفت آوری در زندگی های امروزه هریک از ما دارد. با گذشت سالیان دراز از پیدایش آن هرروز با کاربردهای جدیدی که به‌ آن اضافه می شود، همه ما را شگفت زده می کند. شاید باورش سخت باشد، اما یکی از سرویس های گوگل، کسب درآمد و درآمدزایی از آن است، که در این مقاله به بررسی روش کسب درآمد از گوگل خواهیم پرداخت. برای کسب درآمد از گوگل قبل از انجام هرکاری بایستی یک حساب بین المللی داشته باشید تا بتوانید هزینه های به دست آمده را در آن واریز کنید.

اگر بخواهیم به طور کلی روش کسب درآمد از گوگل را برای شما بگوییم، می توان گفت که به دو روش این کار امکانپذیر است؛ یکی خدمت رسانی به مردم با استفاده از پلتفرم های مختلف گوگل است. مانند؛ طراحی سایت و سئو وب سایت. دیگری فعالیت در سایت ها و پلتفرم هایی که متعلق به خود گوگل است. مانند؛ یوتیوب، گوگل ادسنس، گوگل ادز و…

راه های کسب درآمد از گوگل

کسب درآمد از گوگل
راه کسب درآمد از گوگل

گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان است و درآمد زیادی را از طریق محصولات و خدمات مختلف خود کسب می‌کند. در زیر چند روش کسب درآمد از گوگل را بررسی می‌کنیم:

  1. طراحی و سئو سایت: اینکار برای معرفی خدمات یا محصولات امروزه بسیار مورد توجه همه کسب و کارها است. با طراحی کردن یک وب سایت و سئو آن، می توان به رتبه قابل توجهی دست پیدا کرد. این کار برای همه صنف ها می تواند موفقیت و افزایش چشمگیر مشتری و درآمد را در پی داشته باشد.
  2. تبلیغات گوگل (Google Ads): با استفاده از Google Ads، می‌توانید تبلیغات خود را در صفحات نتایج جستجوی گوگل، در وب‌سایت‌های مرتبط با Google AdSense، در ویدیوهای YouTube و در برنامه‌های موبایلی که از Google AdMob پشتیبانی می‌کنند، نمایش دهید. با ایجاد یک حساب Google Ads و ساخت و مدیریت یک کمپین تبلیغاتی، می‌توانید درآمدی از تبلیغات کسب کنید. به طور کلی می توان گفت وب سایت هایی که در سرچ ارگانیک گوگل موفق نیستند و از سئو خوبی برخوردار نیستند، این روش پیشنهادی خوبی است.
  3. بازاریابی وب (Affiliate Marketing): می‌توانید به عنوان یک بازاریاب وابسته (Affiliate Marketer) محصولات و خدمات دیگران را تبلیغ کنید و هر بار که کاربران از طریق لینک شما محصولی را خریداری کنند، کمیسیونی دریافت کنید. برنامه‌های زیادی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهند تا لینک‌های بازاریابی خود را ایجاد و پیگیری کنید.
  4. بلاگری و محتوا سازی (Content Creation): اگر شما دارای مهارت‌های نوشتاری، تولید ویدیو، طراحی گرافیک و محتوا ساخته شده دیگر هستید، می‌توانید محتوای خود را در وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، کانال‌های YouTube و پلتفرم‌های دیگر منتشر کنید. با افزایش تعداد بازدیدها و آموزشهای آنلاین، می‌توانید از طریق تبلیغات و همکاری با برندها و سازمان‌ها درآمدزایی کنید.
  5. توسعه برنامه‌های موبایل (Mobile App Development): اگر دارای مهارت‌های توسعه برنامه‌های موبایل هستید، می‌توانید برنامه‌های موبایلی را بسازید و آن‌ها را در فروشگاه‌های آنلاین مانند Google Play Store و Apple App Store منتشر کنید. با فروش و نصب برنامه‌های موبایل خود، می‌توانید درآمدزایی کنید.
  6. کانال یوتیوب و کسب درآمد دلاری: یوتیوب یکی از سایت هایی است که متعلق به شرکت گوگل است. با ساختن یک channel یوتیوب و گذاشتن محتواهای ویدیویی می توانید دنبال کننده هایی را پیدا کنید که بر اساس آنها به شما درآمد دلاری تعلق خواهد گرفت. از جمله یوتیوبرهای موفق که درآمد بسیار زیادی دارند، می توان به؛ آریا کئوکسر، میا پلیز، امیر توسلی، فرشاد سایلنت، تاکسیک گرل و… اشاره کرد.
  7. گوگل ادسنس(Google AdSence): یکی دیگر از روش های تبلیغاتی گوگل گوگل ادسنس است که با استفاده از آن به درآمد قابل توجهی می توان دست پیدا کرد. اگر شما دارای سایتی هستید که روزانه ۱۰۰۰ بازدید کننده دارد، می توانید از طریق قبول کردن تبلیغات از گوگل به درآمد دلاری خوبی دست یابید.
  8. درآمد زایی از ادموب(Admob): اگر شما برنامه نویسی هستید که اپلیکیشن یا بازی خاصی را تولید کرده اید، تعداد افراد قابل توجهی از اپلیکشن یا بازی شما استفاده می کنند، با وصل شدن به سیستم ادموب می توانید تبلغات گوگل را در برنامه خود به نمایش بگذارید و درآمد خوبی را از اینراه به صورت دلاری کسب کنید.

این تنها چند راه از مجموعه گزینه‌های موجود برای کسب درآمد از گوگل هستند. با توجه به مهارت‌ها و علاقه‌های خاص خود، می‌توانید راه‌های دیگری را برای کسب درآمد از گوگل کشف کنید.

1) نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل از طریق یوتیوب

یوتیوب به عنوان دومین وبلاگ پرطرفدار جهان پس از گوگل و یکی از بزرگترین شاخه‌ های آن است که در نوار ابزار این وبلاگ قابل مشاهده می‌ باشد. این سایت که معروف‌ ترین وبلاگ بارگذاری و تماشای ویدیو است به کاربران اجازه می دهد تا به بارگذاری، مشاهده و اشتراک گذاری ویدیو های مختلف بپردازند و انواع ویدیو ها نظیر کلیپ‌ های فیلم، ویدیو وبلاگی، اورجینال کوتاه و آموزشی، موسیقی و … را به نمایش بگذارند. ویدیو های یوتیوب را می‌ توان در پلی استیشن ۳، ۴ و ایکس باکس به صورت لایو مشاهده نمود.

کسب درآمد دلاری از گوگل از طریق یوتیوب
کسب درآمد دلاری از گوگل از طریق یوتیوب

مراحل کسب درآمد دلاری از یوتیوب

  • ایجاد کانال یوتیوب: برای ایجاد کانال یوتیوب می‌ توانید به سایت https://www.youtube.com مراجعه کرده و با استفاده از حساب کاربری گوگل خود کانال یوتیوب را جهت کسب و کارهای جدید برای خود ایجاد کنید و با وارد کردن نام، عکس و دیگر مشخصاتی که لازم است، بدین گونه حساب کاربری خود در یوتیوب را راه بیندازید.
  • تولید محتوای با کیفیت: اگر می ‌خواهید با استفاده از کانال یوتیوب به کسب درآمد بالایی برسید لازم است برای جذب مخاطبین و مشتریان خود به تولید محتوای جذاب و با کیفیت بپردازید. نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل با استفاده از یوتیوب، به این صورت است که محتوایی که در تخصص شماست و به آن ها علاقمند هستید، را تولید کنید. همچنین برای کسب رضایت مخاطبین خود، انتخاب‌ های دیگری مانند تولید ویدیوهای آموزشی تفریحی خبری ورزشی و … را دارید.
  • بهینه سازی ویدیوها: برای اینکه بتوانید ویدیو های بهتر و جذاب‌ تری در یوتیوب تولید کنید، از عناوین، توضیحات و برچسب ‌های متناسب و حرفه‌ای استفاده کنید. علاوه بر آن می‌ توانید از تصاویر و صدای با کیفیتی برای جذب بیشتر مخاطب و کیفیت کار خود بهره مند گردید.
  • تبلیغات و ترویج کانال: تبلیغ و ترویج کانال یوتیوب جهت افزایش بازدید توسط مخاطبین شبکه ‌های اجتماعی و سایر رسانه ‌ها از دیگر راه‌ های استفاده هدفمند و مفید از کانال یوتیوب است. علاوه بر این می‌ توانید با تبادل لینک و تبلیغات با دیگر کانال‌ ها همکاری کرده و کسب و کار خود را تبلیغ نمایید.
  • فعال کردن YouTube Partner Program: نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل از طریق یوتیوب با فعال کردن این صفحه و مهیا کردن شرایط آن مانند داشتن حداقل ۱۰۰۰ مشتری و ۴۰۰۰ ساعت فیلم و ویدیو نیز امکان پذیر است که با این روش می توانید به تقویت کسب وکار خود بپردازید.
  • کسب درآمد از تبلیغات و حمایت‌ های مالی: پس از اینکه برنامه فوق را نصب کردید، ویدیو های تبلیغی خود را نمایش دهید و از این طریق از آن ها کسب درآمد کنید.
  • پیگیری عملکرد کانال: با استفاده از youTube Analytics می‌ توانید عملکرد کانال خود را بررسی کنید، چرا که این ابزار در مورد تعداد کلیک‌ ها، میزان بازدید ها، مشترکین جدید و…اطلاعاتی به شما می‌ دهد و بر اساس داده ‌ها، تصمیماتی برای بهبود آن می گیرید.
  • توسعه منابع درآمد: می‌ توانید برای کسب درآمد بیشتر محصولات یا خدمات مربوط به محتوای کانال یوتیوب خود را به فروش برسانید. همچنین می‌ توانید با شرکت‌ ها و برندها مختلف برای ارائه محتوای تبلیغاتی همکاری کرده یا از دیگر کانال ها کمک بگیرید.

۲) نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل با ادوب Admob

پلتفرم گوگل ادوب یکی از پلتفرم‌ هایی است که به توسعه دهندگان برنامه‌ های تلفن همراه کمک می‌ کند با بهره‌ گیری از موارد مهمی مانند میزان و اولویت‌ های تقاضای تبلیغ کنندگان، فرمت‌ های خلاقانه تبلیغاتی و… به سادگی کسب درآمد کنند‌‌.

کسب درآمد دلاری از گوگل ادوب Admob
کسب درآمد دلاری از گوگل با ادوب Admob

نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل با فرمت‌ های گوگل ادوب شامل موارد گوناگون زیر است:

  • تبلیغات بنری: گوگل ادوب با در اختیار قرار دادن فضای مناسب در پایین یا بالای صفحه باعث نمایش بنر های تبلیغاتی شده و در نتیجه محتوای موجود، با مداخله و مزاحمت کمی برای کاربران نمایش داده می‌ شود.
  • تبلیغات بینابینی: این نوع تبلیغات از طریق نمایش آگهی‌ های ایستا و یا ویدئویی که در بازه ‌های زمانی مشخصی هستند، به صورت طبیعی و در حالت فول اسکرین به افزایش تعامل با برند به کمک شما کمک می‌ کند.
  • تبلیغات جایزه ‌دار: این نوع تبلیغات به کاربران امکان می‌ دهد، تا در ازای دریافت پاداش با آگهی‌ های موجود، تعامل برقرار کرده و به مشاهده آن بپردازند.

تعرفه

  • یک دلار به اعضای هر هزار نمایش(CPS)
  • یک دلار به اعضای هر کلیک بر روی تبلیغ(CPS)
  • یک دلار به اعضای هر تعامل در برنامه(CPS)

مزایا

  • ایجاد فضای رقابتی و امکان کسب درآمد بالا
  • امکان بهره ‌برداری از شبکه ‌های تبلیغاتی چندگانه و بهینه‌ سازی و تنظیم محتوا
  • بهره ‌برداری از درآمد حاصله به منظور دادن آگهی در کلیه شبکه‌ های تبلیغاتی مربوط به گوگل
  • امکان ارائه پیشنهاد های سازنده برای کسب بالاترین CPM در ازای هر اینپرشن و ارائه فرمت ‌های تبلیغاتی خلاقانه.
  • بهبود نرخ رضایت کاربر و تجربه کاربری
  • ارائه بستری یکپارچه و هوشمند و کنترل ناشران.
  • ارائه گزارش‌ های سودمند جهت آشنایی بیشتر با نحوه تعامل کارگران و بهتر کردن چرخه زندگی آن ها.
  • اخذ بازخوردهای جامع و کمک به مدیریت تبلیغاتی‌ نمایش داده شده.

3) نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل با طراحی و سئو سایت برای معرفی خدمات یا محصولات

کسب درآمد از ارائه خدمات بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) می‌تواند به عنوان یک روش کسب درآمد از گوگل که پایدار و با ثبات است، مورد استفاده قرار بگیرد. مهمترین قسمت از کسب درآمد از سئو، ارائه خدمات بهینه‌سازی برای وبسایت‌ها و صفحات وب است. می‌توانید خدمات سئو را برای مشتریان وبسایت‌ها ارائه داده و آن‌ها را در بهبود رتبه وبسایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل یاری کنید. برخی از خدمات سئو شامل تحلیل کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا، بهبود ساختار وبسایت، بالا بردن سرعت بارگذاری صفحات و ایجاد لینک سازی است.

خدمات سئو سایت یک روش کسب درآمد گوگل
سئو سایت یک روش کسب درآمد از گوگل

می‌توانید بلاگ یا وبلاگی را در وبسایت خود ایجاد کنید و مقالات و مطالب مفیدی در مورد سئو و بهینه‌سازی وبسایت‌ها بنویسید. این نوشته‌ها می‌توانند به عنوان نمونه کارها و نمونه‌های مفید برای جذب مشتریان برای خدمات سئو شما عمل کنند. می‌توانید به عنوان مشاور سئو فعالیت کنید. در این حالت، شما به مشتریان کمک می‌کنید تا بهینه‌سازی خود را انجام دهند و نکات و راهکارهای سئو را به آن‌ها آموزش دهید. مشاوره سئو می‌تواند به صورت آنلاین یا حضوری ارائه شود. اگر تجربه و دانش کافی در زمینه سئو دارید، می‌توانید دوره‌های آموزشی آنلاین در مورد سئو ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: گوگل چیست؟

طراحی و سئوی سایت یکی از خدمات گوگل است که این مورد، برای معرفی خدمات یا محصولات مختلف کاربران یک شغل پردرآمد است و در عصر حاضر بسیاری از شرکت‌ ها و افراد، مشخصات محصولات و محتوای خدمات خود را جهت تبلیغات در وب سایت‌ های مختلف قرار می‌ دهند و یا برای آن وب سایتی سئو شده ایجاد می‌ کنند و خدماتی از جمله موارد زیر را ارائه می ‌دهند.

کسب درآمد دلاری از طراحی و سئو سایت
کسب درآمد دلاری از گوگل با طراحی و سئو سایت
  • جذب کاربران با محتوای با کیفیت و بهینه با بهینه‌ سازی سئوی سایت برای موتورهای جستجو
  • افزایش فروش محصولات و خدمات برای کسب و کارهای مختلف با سرمایه گذاری بر روی بهترین طرح‌ ها و روش ‌های برنامه‌ ریزی سئو.
  • یافتن مشتریان بالقوه و یافتن میلیون ‌ها فرصت برای رونق کسب و کارهای شما
  • تبدیل کاربران ورودی از سئو به مشتری، بدین گونه که وب سایت شما به صورت هدفمند توسط سئو افزایش می‌ یابد.
  • افزایش اعتبار کسب و کار شما و معرفی آن به تمام جهانیان
  • استفاده از سئو به عنوان یک استراتژی بلند مدت، بهینه‌ سازی سئو و سرعت بالا در فروش
  • حفظ مشتری‌ های خود به کمک سئو سایت برای سال‌ های طولانی و خرید بیشتر آن ها از محصولات و خدمات شما

۴) نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل با فروش و مدیریت گوگل ادز برای سایرین

گوگل ادوردز به عنوان بهترین راه تبلیغاتی در حال حاضر شناخته شده است و آسان بودن نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل، آن را به یکی از بهینه‌ ترین و کاربردی‌ ترین روش ‌های تبلیغاتی در سرتاسر جهان تبدیل کرده که استفاده از آن، مزایای زیر را به دنبال خواهد داشت.

  • گزارش دقیق و شفافی از کمپین‌ های تبلیغاتی شما مانند، هزینه و کلمات کلیدی.
  • نمایش رایگان تبلیغات شما و در عین حال تبلیغی هدفمند و زمانبندی شده
  • بهینه‌ سازی کمپین های گوگل ادز باعث افزایش فروش و کاهش هزینه‌ های شما می‌ شود.
  • ارائه مشاوره تخصصی بدون هیچ چشم داشتی و در اختیار گذاشتن تجربه دیگران به شما
  • پشتیبانی همیشگی از طریق تیکت تا رسیدن به نتیجه مطلوب.

۵) کسب درآمد از گوگل پلی

کسب درآمد از گوگل پلی
کسب درآمد از گوگل با گوگل پلی

با استفاده از گوگل پلی می توانید اپلیکیشن‌ های خود را به فروش برسانید یا با خرید درون برنامه‌ ای به کسب درآمد بپردازید. نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل از طریق گوگل پلی با ثبت نام در سایت https://play.google.com/apps/publish/signup شروع می شود. پس از مطالعه شرایط لازم، می توانید از امکانات این فروشگاه، مانند توسعه اپلیکیشن، تبلیغات و ترویج اپلیکیشن، پیگیری عملکرد اپیلکیشن و … استفاده نمایید.

6) نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل با بلاگری و تولید محتوا در Blogger

کسب درآمد دلاری از Blogger
کسب درآمد دلاری از گوگل با بلاگری

منظور از بلاگری تولید محتوا های مختلف مانند محتوای متنی، عکس، محتوای صوتی، ویدیویی یا ترکیبی از این موارد در شبکه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام است که درآمد بسیار بالایی برای افرادی که این حرفه را دارند می دست می‌ دهد. جهت استفاده از این روش، لازم است که مراحل زیر را برای تولید محتوا در صفحه Website انجام دهید.

  • مشخص کردن هدف: ابتدا لازم است که هدف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال ایجاد یک شبکه از مشتری ‌ها و تعامل بیشتر با آن ها از جمله اهداف تولید محتوا در اینستاگرام است.
  • تعیین کردن موضوع: مرحله دوم مشخص کردن موضوع محتوا است یعنی اینکه شما باید مشخص کنید، قصد دارید که یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام داشته باشید و محصولات آن را معرفی کنید یا می خواهید تولید محتوا کنید و مواردی از این قبیل.
  • مشخص کردن و شناختن مخاطبان و توجه به خواسته آنها: توجه به نیاز و خواسته مخاطب سنگ زیربنای استراتژی بازاریابی محتوای شما است، زیرا اگر کاربران از پست‌ های شما استفاده نکنند، محتوای شما و یا محصول شما برای آن ها کاربردی نخواهد داشت و در نتیجه برای شما موفقیتی کسب نمی شود.
  • داشتن برنامه ریزی درست: مداومت تبلیغ در پیج و داشتن برنامه ‌ریزی درست از دیگر موارد برای موفقیت در نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل از طریق بلاگری است که این مسئله برای فروشگاه‌ های اینترنتی اهمیت بیشتری نسبت به دیگر موضوعات دارد.
  • مشخص کردن ابزارهای تولید محتوا: جهت تولید محتوا به صورت راحت‌ تر و با کیفیت بهتر، می توانید از بک دراپ عکاسی، رینگ لایت و نگهدارنده گوشی استفاده کنید.

7) نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل با نمایش تبلیغات گوگل ادسنس در سایت

کسب درآمد دلاری از گوگل ادسنس
کسب درآمد دلاری از گوگل با نمایش تبلیغات گوگل ادسنس

گوگل ادسنس ابزاری است که به صورت رایگان در اختیار افرادی که وب سایت دارند، قرار می‌ گیرد و به آن ها کمک می‌ کند، محتوای تبلیغاتی خود را به نمایش درآورند. به عنوان مثال اگر به سایت های انگلیسی زبان مراجعه کنید، تبلیغات بنری و ویدیویی را خواهید دید که مربوط به همین گوگل ادسنس است.

نحوه کسب درآمد دلاری از گوگل با همسان سازی سایت با کمک Google AdSense

  • ابتدا از داشبورد Google AdSense موجود در سیستم خود به قسمت sites وارد شده و روی افزودن سایت کلیک می‌ کنید و با وارد کردن نام و مشخصات لازم دامنه یک کد سفارشی در صفحه بعد برای شما ارسال می‌ شود. ‌
  • وقتی کد سفارشی برای شما ارسال شد، به صفحه Google AdSense بازگشته و روی Get Review کلیک می‌ کنید در نتیجه گوگل شما را به داشبوردتان برمی‌ گرداند و در آنجا می‌ توانید اعلانی را مشاهده کنید.
  • دو هفته صبر می‌ کنید، تا گوگل، وب سایت شما را تایید نماید اما در این مدت نیز می‌ توانید شروع به تبلیغ کرده و کار خود را پیش ببرید.

سخن نهایی

با استفاده از روش گفته شده در بالا به راحتی می توانید به راحتی درآمدهای خوبی را از سیستم کامپیوتر و دانشی که درهرکدام از زمینه های یاد شده دارید، به دست آورید. در اکثر روش ها می توانید از درآمدهای دلاری بالایی نیز کسب درآمد کنید. امیدواریم که با استفاده از هرکدام از این روش کسب درآمد از گوگل که استفاده می کنید، درامدزایی خوبی نیز داشته باشید. در صورت بروز هرگونه ابهامی یا نیاز به مشاوره در مورد هرکدام از این روش ها، طراحی و سئو سایت می توانید روی کمک ما حساب کنید.

سوالات متداول در مورد روش کسب درآمد از گوگل

  1. روش کسب درآمد از گوگل چگونه است؟
    روش کسب درآمد از گوگل بسیار متنوع هستند. مهم‌ترین آنها طراحی وب سایت و سئو سایت است.
  2. چگونه می‌توانم از وب سایت خودم به درآمد برسم؟
    برای کسب درآمد از وب سایت با مشاوران اکسین تماس حاصل کنید.
  3. چگونه می‌توان وب سایت‌ها را آنالیز کرد؟
    برای انالیز وب سایت‌ها بهتر است که از ابزارهای خود گوگل استفاده شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top