آموزش جامع شروع کار با گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز سابق

نحوه کار با گوگل ادز

محتوای این مقاله دیجیتال مارکتینگ اکسین

تبلیغات گوگل در حتما در حین سرچ گوگل دیده‌اید. وقتی‌که در مورد موضوعی سرچ می‌کنید، چیزی که در ابتدای سرچ به‌عنوان پیشنهادات گوگل مطرح می‌شود، تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز است. نحوه کار با گوگل ادز برای همه یک چالش است. در این مقاله به آموزش جامع شروع کار با گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز سابق می‌پردازیم. زمانی‌که برای یک کلمه کلیدی که مدنظرتان است به گوگل تبلیغات می‌دهید، حتی اگر هیچ کاری مرتبط با سئو روی سایت خود انجام نداده باشید، وب سایت شما در رتبه اول گوگل نمایش داده خواهد.

این نوع از تبلیغات آنلاین که توسط خود شرکت گوگل انجام می‌گیرد، بیشترین مقدار بازدهی را برای آگهی دهنده در پی دارد. حتی اگر چند آگهی با یک کلمه کلیدی از طرف چند نفر به گوگل داده شود، گوگل جایگاه بهتر در تبلیغات را به شرکتی که رتبه برتری دارد، اختصاص خواهد داد. با استفاده از سیستم گوگل ادز شرکت گوگل سایت شما در کنار رتبه‌های برتر گوگل نمایش داده خواهند شد. حالا که به اهمیت این موضوع پی بردیم، در این مقاله به نحوه کار با گوگل ادز خواهیم پرداخت.

درامد از گوگل ادز

نحوه کار با گوگل ادز به این شکل است که گوگل ادوردز برای رتبه بندی کردن آگهی‌هایی که در صفحه اول سرچ گوگل نمایش داده می‌شوند، سیستمی شبیه به مزایده را دارد. گوگل با در نظر گرفتن سه شاخصه نرخ CTR، تجربه کاربری و مرتبط بودن متن با تبلیغات سایت شما تعیین می‌شود. سیستم تبلیغات گوگل به این شکل است که به ازای کلیک کردن روی سایت و وارد شدن به سایت شما از هزینه گوگل ادز شما کسر می‌شود. درامد حاصل از گوگل ادز به عواملی مانند عوامل زیر بستگی دارد:

مزایده

شرکت‌های آگهی دهنده بایستی برای رتبه خوب گرفتن در تبلیغات گوگل در مزایده شرکت گوگل شرکت کنند. هر آگهی دهنده میزان مبلغ پیشنهادی خود برای هر کلیک را عنوان می‌کند و گوگل با در نظر گرفتن سایر فاکتورها تصمیم می‌گیرد که از کدام سایت رتبه بهتری در تبلیغات داشته باشد.

کیفیت تبلیغات

گوگل از معیارهای کیفیتی خود برای ارزیابی تبلیغات استفاده می‌کند. همان‌طور که گفتیم، معیارهای مانند؛ نرخ CTR، هماهنگی محتوای متن با تبلیغات و سایر عوامل کیفیتی برای گوگل خیلی مهم است. هرچقدر تبلیغات شما با کیفیت‌تر باشد. به مخاطبان بیشتری نمایش داده خواهد شد و حتی ممکن است که هزینه کمتری نیز داشته باشد.

مکان و زمان نمایش تبلیغ

وقتی که یک تبلیغی را به گوگل می‌دهید، می‌توانید زمان و مکان جغرافیایی تبلیغات خود را مشخص کنید. این مزیت این امکان را به سایت شما می‌دهد تا مخاطبان هدف مورد نظرتان به سمت سایت شما بیایند.

کلمات کلیدی:

آگهی دهندگان کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را انتخاب کرده و زمانی‌که کاربر کلمه مورد نظرش را در گوگل سرچ می‌کند، تبلیغ مورد نظر نمایش داده خواهد شد. در صورت کلیک کاربر روی سایت آگهی دهنده مبلغ مورد نظر از حساب وی کسر خواهد شد.

نحوه کار با گوگل ادز

نحوه کار با گوگل ادز به صورت PPC است. یعنی پرداخت به ازای هر کلیک است. یعنی به ازای هر یک کلیکی که به سمت سایت شما وارد می شود، از حساب گوگل شما هزینه آن کسر می گردد. گوگل معمولا مبلغ پیشنهاد شده از طرف شما را با نمره کیفیت QS می سنجد. امتیازی که گوگل بر این اساس به وب سایتها می دهد معمولا بین ۱ تا۱۰ است که هرچه این امتیاز بیشتر باشد، نمره بهتری کسب شده است و هزینه کمتری بابت تبلیغات گوگل بایستی به آن پرداخت کنید.

نحوه کار با گوگل ادوردز
کار با گوگل ادز

گوگل با بیشتر از پنج میلیارد درخواست جستجو در گوگل یکی از کاربردترین موتورهای جستجو است. سیستم تبلیغات گوگل نزدیک به بیست سال است که فعال است. از مزایای این نوع از تبلیغات به ایجاد رقابت در کسب و کارها، افزایش ترافیک سایت و در نتیجه آن افزایش مشتری، امکان تبلیغ و شناخته شدن در فضای وب، کنترل بودجه و تبلیغات هدفمند می توان اشاره کرد.

برای پیروزی در مزایده های گوگل و مشاهده تبلیغات مرتبط با کلمات کلیدی شما پیشنهاد می کنیم که با انجام سئو وب سایت خود رتبه QS وب سایت خود را بالا ببرید تا ضمن شناخته شدن، در هزینه گوگل ادز و مزایده نیز حرفی برای گفتن داشته باشید. به این ترتیب رتبه تبلیغات شما نیز نسبت به سایر رقبا بالاتر نمایش داده خواهد شد. گوگل ادز خدمات بسیار گسترده تری را برای کاربران خود به شکل اداره کردن کمپین های تبلیغاتی در خدمت کاربران خود قرار داده است که در آینده در مورد این ۵ کمپین نیز باهم گفتگو خواهیم کرد.

سخن آخر

در این مقاله در مورد آموزش جامع شروع کار با گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز سابق و نحوه کار با گوگل ادز آشنا شدیم. در مورد درامد از گوگل ادز نیز به طور مختصر باهم گفتگو کردیم. تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز کمک بسیار زیادی به افزایش نرخ کلیک و ترافیک در سایت کمک زیادی می کند.

پس اگر می خواهید در محیط آنلاین کسب و کار خود را رونق دهید، در این فضا شناخته شوید و مشتریان خود را به طور چشمگیری افزایش دهید، به شما پیشنهاد می کنیم تا از خدمات گوگل در این رابطه استفاده کنید. امیدواریم که توانسته باشیم مراتب رضایت شما عزیزان را جلب کرده باشیم. در صورت بروز هر گونه سوال و ابهامی می توانید آنرا با ما مطرح کنید یا با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ تماس حاصل کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

سوالات متداول در مورد آموزش جامع شروع کار با گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز سابق

  1. آموزش گوگل ادوردز و نحوه کار با گوگل ادز برای چه کسانی مفید است؟
    کسانی که سایت های فعال دارند و می خواهند ترافیک سایت خود را افزایش دهند، ضمن داشتن تبلیغات، بهتر است که نحوه کار با گوگل ادز را آموزش ببینند.
  2. تبلیغ گوگل ادوردز در کجاها نمایش داده می‌شود؟
    تبلیغات گوگل ادوردز با سرچ کاربران در مورد موضوعی در صفحه اول گوگل و در ابتدای صفحه به نمایش در می آید.
  3. از کجا بفهمیم که چه سایت هایی از گوگل ادز استفاده می کنند؟
    در زمان سرچ کلمه ای در گوگل، معمولا نتایج در ابتدای صفحه با عنوان Ad یا Adwords نشان داده می شود.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top