گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز چیست؟

محتوای این مقاله دیجیتال مارکتینگ اکسین

برای جذب مخاطبین هدف و برندسازی درست و دقیق وب سایت خود بهتر است که مبلغی را برای تبلیغات وب سایت خود کنار بگذارید. اگر به دنبال یک تبلیغات زود بازده و مطمئن و بی‌دردسر هستید بهتر است که از خود شرکت گوگل استفاده کنید. اما حالا ببینیم که گوگل ادز چیست؟ گوگل با بیش از ۲۵۹ میلیون بازدید کننده و ۴.۸ میلیارد تعامل روزانه یکی از بزرگترین و ‎پربازدیدترین وب سایت‌های جهان است.

تقریبا دو سال بعد از راه‌اندازی این وب سایت محبوب شرکت گوگل، اولین بستر تبلیغاتی خود به نام گوگل ادوردز را به جهان معرفی کرد. بعد از مدتی در سال ۲۰۱۸ نام آن به گوگل ادز تغییر پیدا کرد. شاید شما هم حین سرچ کردن در موتور جستجوی گوگل با تبلیغات گوگل یا همین گوگل ادز روبرو شده باشید و روی آنها کلیک کرده باشید.

تبلیغات در گوگل ادز به این صورت است که هر چقدر کلیک‌های بیشتری به سمت سایت شما از تبلیغات گوگل روانه شوند، به همان میزان از حساب کاربری شما مبلغش کسر خواهد شد. پس هر چقدر کمپین پولی شما قوی‌تر و متمرکزتر باشد میزان ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود می‌توانید جذب کنید.

گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

تا این قسمت متوجه شدیم گوگل ادز چیست؟ حالا برویم به بررسی این موضوع که گوگل از چگونه کار می‌کند بپردازیم. سیستم کاری گوگل از به این صورت است که به ازای هر کلیک از مبلغ حساب شما کاسته می شود. مبلغ پول پرداختی گوگل ادز به صورت ppc است یعنی ازای هر کلیک که به سمت سایت می‌آید، از حساب کاربری شما کاسته خواهد شد.

گوگل ادز چگونه کار می‌کنه؟
گوگل ادز

در ابتدای امر شما یک کلمه کلیدی خاص را به عنوان هدف خود در گوگل قرار می دهید و مبلغی را نیز برای آن در کاربریتان قرار می‌دهید. به ازای هر کلیکی که از روی این تبلیغات گوگل به سمت سایت شما وارد می‌شوند و در روی سایت کلیک می‌کنند مبلغ تبلیغات از حساب کاربری شما کاسته خواهد شد. برای سپردن آگهی‌های تبلیغاتی خود به گوگل ادز شما به سه شیوه می‌توانید عمل کنید.

  • هزینه هر کلیک CPC
  • هزینه در هر هزار نمایش CPM
  • هزینه هر تعامل CPE

مزایای استفاده از گوگل ادز چیست؟

گوگل با دارا بودن بیش از ۵ میلیارد آمار جستجو در روز پرکاربردترین موتور جستجو در دنیاست. بنظر شما مزایای استفاده از گوگل ادز چیست؟ در این بخش با هم به بررسی مهمترین مزایای تبلیغات گوگل ادز می‌پردازیم.

افزایش ترافیک و درآمد سایت

گوگل ادز شما می‌توانید نرخ کلیک و ترافیک را به سمت سایت خود بالا ببرید و در نتیجه می‌توانید به تعداد مشتریان خود از سایت اضافه کنید و طبق گفته گوگل کاربران بابت هر یک دلار هزینه ای که به گوگل پرداخت می‌کنند، معادل با ۸ دلار درآمد بیشتر دست پیدا می‌کنند.

تبلیغات هدفمند

تبلیغات در سیستم گوگل ادواردز یا همان گوگل عکس این امکان را به صاحبین وب سایت‌ها و کسب و کارها می‌دهند که تبلیغات را به آن دسته از عزیزانی که به صنف وب سایت شما علاقمند هستند، نشان دهد. یعنی از این طریق شما مخاطبان هدف خود را که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری را دارند می‌توانید به سمت سایت خودتان جذب کنید.

رقابت در کسب و کارها

امروزه وب سایت‌های زیادی برای دیده شدن و تبلیغات مشاغل خود از سیستم گوگل ادز استفاده می‌کنند. این امر به این معناست که اگر برای جستجوی یک عبارت کلیدی، رتبه‌بندی ارگانیک وجود داشته باشد،نتایج شما در زیر رتبه رقبا قرار خواهد گرفت. به اهمیت استفاده کردن از گوگل ادز پی می‌بریم زیرا این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا با دریافت کلیک‌های بیشتر در نتایج صرف گوگل در رتبه بهتری قرار بگیرید.

انواع کمپین در گوگل ادز

انواع کمپین گوگل ادز
انواع کمپین در گوگل ادوردز

آیا می‌دانید انواع کمپین در گوگل ادز چیست؟ در سیستم گوگل ادز ۵ نوع کمپین وجود دارد. که در این بخش این پنج کمپین را برای استفاده بهینه شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

1.کمپین تبلیغات نمایشی

گوگل دارای شبکه از وب سایت‌های معروف به نام گوگل دیسپلین نتورک است که دارای مخاطبان بسیار زیادی هستند. با دادن تبلیغات نمایشی به این قسمت از گوگل ادز می‌توانید مخاطبین هدف خود را که مخاطب که همسو در جهت کسب و کار شما و پرسونای مخاطبین شما هماهنگی کامل دارند را به سمت سایت شما هدایت کنند.

2.کمپین تبلیغاتی ویدیویی

همانطور که می‌دانید یوتیوب نیز متعلق به گوگل است برای استفاده از کمپین‌های تبلیغات ویدیویی که یکی از بهترین انواع تبلیغات است با توجه به کلمه کلیدی که شما انتخاب کرده‌اید تبلیغات مورد نظر شما در اواسط فیلم‌های یوتیوب برای مخاطبین به نمایش در خواهند آمد. همانطور که می‌دانید تبلیغات ویدیویی و تصویری یکی از بهترین و پربازده‌ترین انواع تبلیغات هستند.

3.کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن

این نوع از تبلیغات به این صورت عمل می‌کنند که تبلیغات شما در بسترهای متفاوتی مانند؛ گوگل پلی، گوگل دیسپلین نتورک، یوتیوب و برنامه‌های دیگری که متعلق به شرکت گوگل هستند. تبلیغات اپلیکیشن شما به نمایش در خواهند آمد. شما با تبلیغات در این بسترهای تبلیغاتی می‌توانید، مخاطبین خود را نسبت به نصب و استفاده اپلیکیشن شما ترغیب کنید برخلاف سایر تبلیغات شما این کمپین تبلیغاتی را طراحی نمی‌کنید اما در مقابل اطلاعات و مخاطبین و مخاطبین اپلیکیشن خود را در اختیار گوگل قرار می‌دهید تا تبلیغات اپلیکیشن شما را به بهترین شکل مانند گیف متن فیلم یا تصویر به کاربران نمایش دهد.

4.کمپین تبلیغاتی جستجو

تبلیغات کمپین جستجو به عنوان یک تبلیغ محسوب می‌شود یعنی بر اساس کلمه کلیدی مورد نظر شما تبلیغات به صورت متنی در صفحه اول گوگل به نمایش در خواهند آمد.

5.کمپین تبلیغاتی خرید

کارکرد این کمپین به این شکل است که شما اطلاعات مربوط به محصولات خود را در اختیار گوگل قرار می‌دهید و گوگل آنها را با همان مشخصات و قیمتی که شما در نظر گرفته‌اید، برای کاربران به نمایش در خواهد آورد.

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی اینکه گوگل ادز چیست؟ پرداختیم. امیدواریم، که مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد اگر سوالی در زمینه گوگل ادز چیست؟ و تبلیغات گوگل داشتید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی آنها باشند.

در صورت نیاز به راهنمایی در هر کدام از زمینه‌های طراحی سایت گوگل، سئوی سایت، خدمات گوگل ادز، خدمات اینستاگرام داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و از مشاوره‌های رایگان آژانس دیجیتال مارکتینگ اکسین در جهت بهبود کسب و کار خود استفاده نمایید.

سوالات متداول در مورد گوگل ادز چیست؟

  1. چگونه می‌توان کارکرد تبلیغات در گوگل ادز را سنجید؟
    از طریق مقایسه عملکرد کمپین خود با سایر تبلیغ کننده‌های مشابه در این صنعت می‌توان کارکرد تبلیغات را بررسی کرد.
  2. گوگل ادز چیست؟
    گوگل ادز یک روش تبلیغاتی است که متعلق به شرکت گوگل است و در ازای هر کلیک که به سمت سایت از گوگل ادز می‌آید، هزینه‌ای پرداخت خواهد شد.
  3. کمپین‌های گوگل کمپین‌های گوگل ادز را نام ببرید؟
    گوگل ادز دارای ۵ کمپین است که با خواندن این مقاله به طور کامل و جامع متوجه آن خواهید شد.
Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top