گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس چیست؟

محتوای این مقاله دیجیتال مارکتینگ اکسین

بعد از آشنایی با با گوگل ادوردز به سراغ یک روش تبلیغاتی دیگر که مخصوص شرکت گوگل است می‌پردازیم و آن چیزی جز گوگل ادسنس نیست. در این مقاله با موضوع گوگل ادسنس چیست؟ درخدمت شما هستیم. ادسنس یک سرویس رایگان تبلیغاتی است که در آن به عنوان نه به عنوان تبلیغ دهنده بلکه به عنوان نمایش دهنده تبلیغات همه وب سایت‌ها فعالیت دارند. گوگل ادسنس یکی از سرویس‌های رایگانی تبلیغاتی شرکت گوگل است.

وب سایت‌ها اجازه می‌دهد تا تبلیغات متنی تصویری بنر ویدیویی و هر نوع تبلیغی رو که با محتوا و مخاطبانشان مرتبط است را در وب سایت خود قرار دهند. ناگفته نماند که از این طریق صاحبان وب سایت‌ها می‌توانند کسب درآمد هم داشته باشند. در این روش تبلیغاتی توسط گوگل مدیریت و دسته‌بندی می‌گردد. کسب درآمد از این طریق به دو روش صورت می‌گیرد؛ CPM یعنی پرداخت به اجرای بازدید کننده و دیگری CTR پرداخت به تعداد میانگین کلیک‌ها است.

در روش CPM بازدید کنندگان مورد توجه هستند. استفاده کردن از این روش بیشتر مورد توجه صاحبان وب سایت‌هاست. زیرا از این طریق نه تنها ترافیک وب سایت را می‌توانند افزایش دهند بلکه رتبه خوبی نیز در موتورهای جستجو کسب می‌کنند.

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

انواع تبلیغات گوگل ادسنس
تبلیغات در گوگل ادسنس

گوگل ادسنس چیست؟ یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین است که به وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها اجازه می‌دهد تبلیغات نمایشی را بر روی صفحات خود نمایش دهند و درآمد کسب کنند. در گوگل ادسنس، تبلیغات به صورت مختلفی می‌توانند نمایش داده شوند:

1. تبلیغات نمایشی (Display Ads)

این تبلیغات شامل بنرها، تصاویر، ویدئوها و سایر رسانه‌های چندرسانه‌ای هستند که بر روی صفحه وب‌سایت نمایش داده می‌شوند.

2. تبلیغات متنی (Text Ads)

تبلیغات متنی کوتاه هستند و به صورت متن درون مطالب وب‌سایت نمایش داده می‌شوند. آن‌ها ممکن است در ستون‌های جانبی یا بالای صفحه قرار گیرند. تبلیغات محتوا محور در گوگل انواع مختلفی دارد می‌تواند یک متن باشد یا متن به همراه تصویر یا یک ویدیو باشد. نحوه شناسایی تبلیغات گوگل ادسنس به این شکل است که یک آیکون فلش خاکستری رنگ در پایین تبلیغ قرار دارد.

3. تبلیغات ویدئویی (Video Ads)

تبلیغات ویدئویی از ویدئو‌ها و کلیپ‌های تبلیغاتی تشکیل شده و ممکن است در ویدئوهای مرتبط با محتوای صفحه نمایش داده شوند.

4. تبلیغات بومی(Native Ads)

تبلیغات نیتیو یا بومی به طور طبیعی در محتوای وب‌سایت جا می‌شوند و به نظر می‌رسند که جزء محتوای اصلی صفحه هستند. این نوع تبلیغات بیشتر با محتوا هماهنگی دارند.

5. تبلیغات جستجویی (Search Ads)

در این نوع تبلیغات، تبلیغات متنی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند و بر اساس کلمات کلیدی جستجوی کاربران تنظیم می‌شوند. این نوع از تبلیغات به ناشران اجازه می‌دهد تا تبلیغات مرتبط با یک کوئری خاص را در وب سایت خود به نمایش دربیاورند. ناشران این تبلیغات معمولاً 51 درصد از مبلغ تبلیغ را برای انتشار آن دریافت می‌کنند.

6. تبلیغات تصویری (Image Ads)

این تبلیغات شامل تصاویر و بنرها هستند که در سایت‌ها و وبلاگ‌ها نمایش داده می‌شوند. تبلیغات ویدیو محور گوگل ادسنس به سایت‌هایی که کار ویدیو انجام می‌دهند، اختصاص دارند. یعنی ناشرین این نوع تبلیغات میزبان محتواهای ویدیویی هستند.

برای استفاده از گوگل ادسنس، شما باید در این پلتفرم ثبت نام کنید، کدهای تبلیغاتی را به وب‌سایت خود اضافه کنید، و سپس تبلیغات مورد نظر خود را تنظیم کنید. بعد از اینکه تبلیغات شروع به نمایش داده می‌شوند، شما می‌توانید درآمد کسب کنید بر اساس تعداد کلیک‌ها یا نمایش تبلیغات به مخاطبان.

چه وب‌سایت‌هایی شانس بیشتری در گوگل ادسنس دارند؟

چه وب‌سایت‌هایی شانس بیشتری در ادسنس دارند؟
کسب درآمد از گوگل ادسنس

در این قسمت از مقاله گوگل ادسنس چیست؟ به بررسی وب سایت‌هایی که شانس بیشتری در این زمینه دارند، می‌پردازیم. در واقع گوگل ادسنس موتور هوشمندی است که می‌تواند بر اساس محتواهای وب سایت شما تبلیغات مرتبط را به شما پیشنهاد کند. هر چقدر که محتوای وب سایت شما تخصصی‌تر باشد شانس اینکه در گزینش گوگل ادسنس سربلند باشید و بتوانید تبلیغات پرسود این شرکت را دریافت کنید، بیشتر است. به مثال وب سایتی که در مورد یک شاخه از علوم پزشکی به عنوان مثال فیزیوتراپی فعالیت دارد، شانس بیشتری برای گرفتن تبلیغات گوگل ادسنی دارد تا وب سایتی که به طور کلی راجع به علم پزشکی است.

محتوا و اهمیت آن در گوگل ادسنس چیست؟

در این قسمت به این موضوع می‌پردازیم که محتوا و اهمیت آن در گوگل ادسنس چیست؟ ادسنس به محتوای تخصصی علاقه زیادی دارد ضمن اینکه تولید محتوا نیز باید منحصر به فرد و یونیک باشد. از آنجاییکه موتورهای جستجوی گوگل بسیار هوشمند هستند محتواهای تکراری و بی‌کیفیت و کپی شده از سایت‌های دیگر را به خوبی تشخیص می‌دهند و به آنها اهمیتی نمی‌دهند.

گوگل ادسنس به وب سایت‌های وبلاگ‌هایی که محتواهایی برای ترویج برهنگی خرید و فروش اسلحه و مشروبات الکلی فعالیت دارند را تایید نکرده و به آنها هیچ رتبه‌ای نمی‌دهد. اما در مقابل تمامی محتواهای دیگر در زمینه‌های دیگر را تایید می‌کند به خصوص محتواهایی در زمینه‌های اقتصادی بیمه و پزشکی.

چگونه گوگل ادسنس را فعال کنیم؟

برای فعال کردن گوگل ادسنس و کسب درآمد از آن کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ورود به سایت گوگل ادسنس با استفاده از حساب گوگل خود
  2. انتخاب گزینه “به صورت نمایش دادن آگهی” و سپس کلیک بر روی دکمه “شروع کنید”
  3. افزودن کد تبلیغاتی به وب سایت خود با روش هایی که توسط گوگل ادسنس ارائه شده است
  4.  تنظیم توانایی های ویژه تبلیغ گذاران برای دسترسی به فضای تبلیغاتی وب سایت شما
  5. نام محصول خود را برای پیگیری عملکرد بهینه تبلیغات خود وارد کنید
  6. نشان دادن تبلیغات خود برای دریافت درآمد.

سخن آخر

در این مقاله در مورد اینکه گوگل ادسنس چیست؟ و چه محتواهایی مورد توجه گوگل هستند و چه وب سایت‌هایی مورد توجه این سیستم گوگل هستند صحبت کردیم. زمانی که شرکت گوگل شما را به عنوان میزبان تبلیغاتی تایید می‌کند به صورت خودکار تبلیغات مرتبط با محتوای شما را به وب سایت شما می‌سپارد، مبلغ زیادی از این تبلیغ به وب سایت شما تعلق می‌گیرد.

می‌توان گفت که کسب درآمد از دنیای گوگل کمی دشوار است اما با اندکی صبر و تلاش می‌توان این کار را به نتیجه رساند. به رسم همیشه آژانس دیجیتال مارکتینگ اکسین در این زمینه راهگشای شماست. در صورت هرگونه ابهامی با ما در تماس باشید تا مشاورین ما به بهترین شکل ممکن راهنمای شما باشند.

سوالات متداول در مورد گوگل ادسنس چیست؟

  1. گوگل ادسنس چیست؟
    یک نوع از تبلیغات شرکت گوگل است. که از طرف خود شرکت گوگل به سایت‌های مرتبط پیشنهاد داده می‌شود.
  2. آیا میتوان چند حساب گوگل ادسنس داشت؟
    خیر داشتن چند حساب کاربری گوگل ادسنس امکانپذیر نیست.
  3. مراحل اصلی کسب درآمد از گوگل ادسنس چگونه است؟
    کسب درآمد از گوگل ادسنس به این شکل است که در ابتدا باید یک وب سایت به زبان غیر فارسی راه اندازی کنید تمامی نکات سئو و جذب بازدید کنندگان از طریق تولید محتوا را انجام دهید. می‌توانید برای انجام تبلیغات گوگل ادسنس ثبت نام کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top